czwartek, 6 kwietnia 2017

E-BOOK CZY DRUK?

  Na moim blogu nie chciałabym publikować wyłącznie recenzji i hauli ale także podzielić się przemyśleniami na tematy okołoksiążkowe. Mam nadzieję, że wyrazicie swoje zdanie w komentarzach, może rozwinie się ciekawa dyskusja.
  Rozmawiałam ostatnio ze znajomą na temat ebooków i książek w tradycyjnej formie. Ona próbowała mnie przekonać do zakupu czytnika. Twierdziła, że trzeba iść z duchem czasu, czytnik można wziąć ze sobą wszędzie i w dodatku ma się wtedy przy sobie mnóstwo powieści, do wyboru do koloru. Poza tym ebooki są tańsze od książek drukowanych, koszty sprzętu się zwrócą i w ogóle cuda, panie, cuda. Była niepocieszona gdy mało entuzjastycznie słuchałam jej zachwalania i, co gorsza, wysunęłam kontrargumenty! Zgroza...


 
  No cóż, kocham czytać książki ale lubię je też zbierać, ustawiać na regale (którego w tym momencie nie mam ale to kwestia czasu) i podziwiać, a czytnik mi tego nie da. Można też powiedzieć, że trochę jestem tzw. sroką okładkową i ładne oprawy czytadeł są dla mnie ważne. Poza tym czytnik nie pachnie książką.

Skusiłabym się na jego zakup może gdybym np. dużo podróżowała bo w tym przypadku taszczenie ze sobą kilku cegieł byłoby nieporęczne. Z różnicą w cenie też nie ma co przesadzać bo nie zawsze ebook wychodzi taniej, a jak już, to zwykle niewiele. Zatem na ten moment absolutnie nie kupiłabym czytnika. Jestem w tej kwestii tradycjonalistką, dinozaurem ;)


A Wy? Co byście wybrali? Druk czy ebook? A może wolicie audiobook? Piszcie :)


Zdjęcia pochodzą ze strony: https://pixabay.com/

28 komentarzy:

  1. Ja powiem ta, nie cierpie czytac na ekranie. Jedynie prawdziwy papier i lektura drukowana potrafi mnie odprezyc ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie nie ma różnicy - pochłaniam książki i na czytniku i w papierze. Mam kilka książek, do których wracam w papierze, ale z reguły kupuję ebooki. Zajmują mniej miejsca i czytnik jest lżejszy - często zabieram książki ze sobą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posiadanie czytnika na pewno zwiększa komfort "wychodzenia" z książkami to akurat fakt :)

      Usuń
  3. Ja czytam ebooki i książki tradycyjne. Ma czytniku czytam zazwyczaj książki przedpremierowo, albo takie pisane przez znajome, jako beta czytelnik. Nie kupuję ebookow, bo wolę dołożyć kilka złotych i mieć książkę papierową. Nic tak nie cieszy, jak nowa książka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię to :) Zwłaszcza, że tak jak mówisz, wystarczy czasem dołożyć kilka złotych do wersji papierowej.

      Usuń
  4. :D kiedyś tylko papierowe, dziś sięgam po nie tylko w wyjątkowych okolicznościach, czyli wtedy kiedy na rynku nie wydania ebookowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli przeszłaś na ciemną stronę mocy :p nie no to żart, ebooki są w porządku ale u mnie nie wygrają z papierowymi wersjami :)

      Usuń
  5. Ja też jestem dinozaurem, wolę papierowe książki, nie ma nic przyjemniejszego niż zapach książki i dotyk papieru pod palcami podczas czytania :) Poza tym- w mojej torebce zawsze miejsce dla książki się znajdzie. A audiobooki? Jakoś nie umiem się skupić, zdecydowanie jestem wzrokowcem niż słuchowcem ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra torba to podstawa, ja w swojej ostatnio zmieścilam dwie dość grube książki (koło 700 stron każda) i nawet się nie pogniotły, a torba też cała ;)

      Usuń
  6. Przyznam, że sama myślę podobnie, w końcu nic tak nie zachwyca jak półki pełne książek *-* ale ostatnio zaczęłam rozważać zakup czytnika, bo choć dużo nie podróżuję, to nawet zapakowanie go do szkoły będzie dużo wygodniejsze niż 5-set stronicowej powieści :D Dodatkowo czuję się dziwnie skrępowana czytając książkę w towarzystwie i mam cichą nadzieję, że przy czytniku by tak nie było :D
    Pozdrawiam ♥
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytnik na pewno jest wygodniejszy w "terenie" ale zawsze można przecież mieć to i to :)

      Usuń
  7. Dla mnie czytnik to świetny wynalazek. Zawsze mogę go mieć przy sobie, nie ważne czy na wakacjach, czy na spacerze w górach ;) "Zużyłam" już jeden, mam kolejny. Książka papierowa ma swój urok, ale... nie mam już ich gdzie trzymać, kurz na nich się zbiera. Wybór jest dla mnie więc rzeczą praktyczną. Lepiej też na czytnik reagują moje słabe oczy.... Ważne co się czyta, a nie na czym. Takie moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Też jestem tradycjonalistą w tym przypadku. Wiem - troska o lasy i tym podobne rzeczy, ale papier do papier, nic na to nie poradzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W trosce o lasy można by ograniczyć papierkologię w niektórych urzędach ;)

      Usuń
  9. Wolę książki w papierowym wydaniu.
    Co wcale nie oznacza, że nie sięgam po ebooki. Ale gdyby wybierać to zdecydowania książka ta tradycyjna.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czasem czytam ebooki na komputerze ale moje oczy niezbyt to lubią :)

      Usuń
  10. Dla mnie zdecydowanie druk. Uwielbiam szperać antykwariatach i wąchać strony starych książek. Chociaż w podróży faktycznie praktyczniejszy jest e-book, ale jeszcze nie dojrzałam do jego kupna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakup czytnika trzeba przemyśleć, w końcu ma trochę posłużyć, a taki tani nie jest :)

      Usuń
  11. Uwielbiam książki w formie papierowej i to takie czytam zazwyczaj, jednak mam też czytnik, więc zdarza się, że sięgam po ebooki. Zdecydowanie jest to wygodniejsze, zwłaszcza, że czytam sporo w pociągach i autobusach, a nie zawsze książka zmieści się do torebki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, czytnik w podróży to duży plus, no i nie pogniecie się w torbie. Chociaż nie wiem czy nie bałabym się, że ktoś mi go w tym autobusie wyrwie i ucieknie, książki raczej nie ukradną. Ale jaka taka czarnowidząca czasem jestem ;)

      Usuń
  12. Ja wszędzie biegam z wersją drukowaną, a dziś zawalona rzeczami musiałam zostawić książkę w domu i tak sobie wtedy pomyślałam... czemu nie skorzystam z elektronicznej wersji (tej samej książki)?. Po prostu lubię druk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem, chociaż by się chciało, brak miejsca na książkę w torbie czy plecaku i wtedy taki czytnik to super sprawa :) Jednak ja nie podróżuję już aż tak często komunikacją publiczną więc w aucie książka zawsze się zmieści ;)

      Usuń
  13. Uwielbiam czytać wersje papierowe - nawet na studiach lepiej uczyło mi się z wydrukowanych pdf-ów niż bezpośrednio z ekranu komputera. Poza tym zapach książki to coś, czego nie da się zastąpić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe czy zaprojektują kiedyś czytnik pachnący książką ;) Ale to i tak nie będzie to samo.

      Usuń
  14. Ja zdecydowanie kocham książki nie lubię eBooków szkoda mi oczu i cały czar pryska intymnego spotkania z książką

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki mają w sobie zdecydowanie więcej magii niż ebook :)

      Usuń